Tuesday, November 18, 2014

Apa yang BEST tentang Omega Guard Shaklee~~~ Jom kenali

0 comments
Salam semua...

Selalu kt tv dengar omega 3 kan? kat iklan susu kanak2 la... susu orang dewasa la.  Omega biasa dikaitkan dari sumber ikan laut dalam.
Ok, tapi nak tau jugak penting sangat ke Omega 3 ni untuk badan kita?
Ni serba sedikit info tentang Omega:

 APAKAH KANDUNGAN OMEGA GUARD SHAKLEE?

DHA 120mg
EPA 180 mg 
EFA(omega 3) 330mg
        = 1000mg omega=3 EFA/setiap hari
 
--------------------------------------------
Apa KEPENTINGAN OmegaGuard?
--------------------------------------------
1. Pelincir Sendi - Helps provide the lubrication joints need to function at an effective level. 

2. Mengurangkan ketidakselesaan di antara sendi. 
3. Memerangi KEDUTAN - Semakin kita berusia,  sel kita akan menipis & berkedut,  pengambilan Omega-3 membantu menebalkan semula dan melicinkan sel kulit. 
4. Melindungi penglihatan kita.
5. Pengambilan EPA & DHA setiap hari dapat membantu kesihatan jantung (helps prevent artery-blocking clots). 
6. Memerangi Jerawat!!!
7. Menurunkan kadar KOLESTEROL!
8. Meningkatkan KECERDASAN OTAK
9. Meningkatkan KESUBURAN pada wanita & lelaki - Improves fertility rates in both males and females by improving sperm’s swimming ability and the environment for implantation in women.
10. Vitamin asas untuk KEHAMILAN!
Sumber  rujukan: http://www.doctoroz.com/article/daily-dose-omega-3
___________________
[TESTIMONIAL OMEGA GUARD]
# Anak Batuk Berkahak #
Puan Yeen Maszlee : “Semalam anak saya demam, batuk dan selsema. Saya degil tak nak bagi ubat so saya kasi 2 biji OmegaGuard dan 4 biji Vitamin C. Dari dok demam, dia dah tak demam. Pastu bangun pagi esoknya, terkeluar segumpal kahak kuning…”

# Anak Asthma #
Puan Surynn Zain : “Anak saya saya kasi minum Shaklee Mealshake dan OmegaGuard. Dulu bulan October & November tiap-tiap minggu semput dan terpaksa amik Nebulizer. Alhamdulillah sekarang dah OK…”

# Anak Selsema & Eczema #
Puan Atiqah Aziz : “Saya bagi anak start umur dia setahun setengah. Masa tu nak baikkan selsema dia. Masa tu notice kalau orang demam atau selsema, senang jangkit ke dia. Saya beranikan diri bagi anak makan OmegaGuard. Alhamdulillah, sekarang duduk dekat dengan orang yang demam dan selsema, anak tak kena apa-apapun. Yang bestnya, tak sangka pulak OmegaGuard tolong keringkan eczema anak. Sekarang dah boleh makan macam2..”
Puan Nor Fahidayu Masran : “Saya bagi OmegaGuard time anak saya selsema. Alhamdulillah hingus cepat kering dan tidur malam hidung dah tak sumbat…”

# Anak Hyperactive #
Puan Mumtaz Ummi : “Saya bagi anak saya umur 3 tahun makan start seminggu lepas. Alhamdulillah dia dah start tidur awal. Kalau dulu, pukul 12 baru nak tidur. Dia hyperactive sangat, sekarang dah Nampak perubahan. Dia pun Nampak makin senang nak focus masa buat aktiviti macam mewarna dan menulis. Kalau dulu, tau nak lompat jer!”
----------
Di antara kebaikan Omega 3 untuk kesihatan adalah: 
✔Mengurangkan risiko insiden serangan jantung
✔Mengurangkan risiko kematian akibat serangan jantung
✔Mengurangkan risiko mendapat denyutan jantung tak menentu (arrythmia)
✔Mengurangkan sakit dada Angina pada pesakit yang mempunyai masalah saluran jantung tersumbat (Ischaemic heart disease)
✔Mengurangkan risiko serangan jantung kali kedua bagi pesakit yang pernah mendapat serangan jantung sebelum ini
---------
Tapi, kat pasaran belambak kedai farmasi jual omega 3 ni. apa beza dengan produk shaklee?

Apa kelebihan Shaklee Omega Guard berbanding minyak ikan jenama lain?

1.Merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi kesemua 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuklah EPA, DHA dan ALA.

2.Rata-rata minyak ikan diekstrak melalui kaedah penyulingan tekanan tinggi yang memusnahkan kebanyakan nutrient dan tidak mampu menapis kandungan logam yang membahayakan kesihatan.

3.Shaklee Omega Guard diesktrak melalui proses penyulingan 3 peringkat berteknologi tinggi yang bukan sahaja mengekstrak asid lemak Omega 3 yang paling tulen malah menyingkirkan bahan-bahan logam berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik dan lain-lain.
Maka Shaklee Omega Guard adalah minyak ikan paling tulen.

4.Tidak diekstrak dari hati minyak ikan yang mengandungi toksik.

KENAPA IKAN AIR LAUT DALAM?
Pada tahun 1970, seorang saintis Amerika, pemenang Nobel Price telah menemui satu rahsia bagaimana penduduk eskimo yang hidup dalam persekitaran berbeza mempunyai tahap kesihatan yang berbeza.

Orang eskimo yang hidup di Greenland, Denmark yang bekerja sebagai elayan tidak menghiapi masalah sakit jantung, lelah, tekanan darah tinggi dan kencing manis. Manakala kaum eskimo yang menetap di Amerika utara yang bekerja sebagai pemburu dan makanan utama mereka ialah daging yang mengandungi banyak kolesterol, menghadapi banyak masalah kesihatan yang berkaitan dengan jantung. 

Penyelidikan lanjut mengenai ikan air laut sejuk menunjukkan ikan dari air laut mengandungi asid lemak tidak tepu yang sangat tinggi, iaitu EPA dan HDA yang boleh merendahkan lemak dalam darah, menurunkan pengumpulan platlet darah dan melambatkan pembentukan thrombus, merawat penyakit lelah dan alahan kulit dengan berkesan.

 SEKILAS FAKTA*
Hanya sebahagian kecil yang sendawa bau hanyir ikan selepas mengambil minyak ikan, di sarankan untuk mengambil minyak ikan sebelum makan atau bila perut kosong. 

Minyak ikan melincirkan saluran darah dan berkemampuan untuk mencairkan darah untuk pengaliran darah yang lancar serta melambatkan kepekatan darah. Oleh sebab itu, pesakit yang akan melakukan pembedahan dan perempuan hamil yang sudah hampir bersalin tidak digalakkan mengambil minyak ikan.


Nak order atau buat sebarang pertanyaan tentang produk shaklee?

Health is Wealth
==================================
✉ Email : zuramie85@yahoo.com
☎ SMS/WhatsApp dan hantar ke: 016-6955345 (baizura)
➲ COD Area: Sabak Bernam/ Sg Besar
 Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat & mengubat sebarang penyakit.

Resepi Kuih Putu Suci Murni

0 comments
Salam semua... 

Harini nak share resepi la hehe.
Ekceli ni kuih faveret dari kecik lagi. Seingat saya masa darjah 4 ke 5 macam tu selalu beli kat kawan sekelas. pagi2 buta dah sampai kelas dek kerana berebut nak beli. Masa tu seketul 20sen. letak dalam plastik makan panas2 sedap sangat. 

Tapi, dah makin susah nk jumpa orang jual kuih ni. Mak saya tak pernah buat pulak. Dipendekkan cerita, lepas kahwin dan ade anak dua...pindah duduk ngan Mil kat kampung, makcik suami selalu jugak bagi kuih ni. Mula2 malu nak mintak resepi.
Entah camana 1 hari tu ter 'tak malu' pulak mintak resepi. beliau dengan gembira nya berkongsi hehe...
So, ni lah resepinya.. beserta cara2 membuatnya. Jemput buat ye


image

Tuesday, November 11, 2014

INFO KESIHATAN:Apa beza CYST & FIBROID

0 comments

Apa beza cyst & fibroid??

Cyst ni adalah sel2 yg telah di kumpul dlm bdn. Semua sel begabung membentuk satu cyst.  Cyst akan membentuk satu 'sac'. Sac ni mkn kantung laaa. Cmtu.

Fibroid adalah sel2 kanser yg non-growth punya type
Fibroid & cyst tak sama. paling ketara nk membezakan mereka adalah lokasi

Fibroid kat rahim (endometrium) tempat baby mula2 menempel
Cyst kat ovari

Dan  fibroid lagi bahaya dari cyst
sbb fibroid kat rahim. sian kat baby nak menempel sbb ada fibroid
cyst bahaya kalo dia dh besar
kalo kecil2 takpe. no worries

tak bahaya pun. cuma susah nk pregnant je la.
Fibroid terjadi disebabkan hormone estrogen yg tinggi dlm badan.
========================
nie utk tiroid...
Klu hyper
Boleh amik esp
X boleh amik vitalea
X boleh amik alfalfa

Klu hypo
Boleh amik vitalea
Boleh amik alfalfa
X boleh amik esp

Supplement yg boleh amik x kira dia hypo @ hyper :
B complex
Vit c
Vit e
Oste
Zinc


*Kredit Legasi FF*

Tuesday, November 4, 2014

7 sebab kenapa badan kita perlu OMEGA 3

0 comments
Assalamualaikum..
Salam sejahtera

Bertepatan dengan promo Omega Guard bulan ini, saya tertarik untuk berkongsi tentang fungsi sebenar Omega 3 kepada tubuh badan manusia. Memandangkan ramai dah biasa dengar/baca tentang OG ni, tapi kurang ambil peduli kenapa Omega 3 sangat penting untuk fungsi tubuh.

Seperti sedia maklum, Omega 3 antara nutrien yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan.
 
Jadi, secara jelasnya sudah tentu la ia perlu diperolehi dari makanan seharian kita samada dari sumber tumbuhan atau haiwan. Tapi, persoalannya dari sumber manakah Omega 3 yang terbaik untuk didapati? 

Semestinya dari sumber haiwan. WHY??? 

Sabar...., jom baca info dibawah:

BAGAIMANA OMEGA 3 BERFUNGSI KEPADA TUBUH???

√ Omega 3 merupakan asid lemak yang mengandungi DHA & EPA JIKA ia dari sumber haiwan.. kerana omega 3 yang terhasil dari sumber tumbuhan tidak dapat ditukar kepada DHA & EPA. So, asid lemak ini membantu rembesan prostaglandin dengan lebih berkesan untuk menghalang prostetomegaly dan membuang air kecil yang timbul daripada punca andropos. Asid lemak juga mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS, memberi kulit licin serta kemerahan. 

√ DHA & EPA  yang terhasil mampu menentang thrombosis, tekanan darah tinggi yang lebih rendah dan kepekatan darah, melincirkan saluran darah dan peredaran darah yang lancar.  Ia juga mampu merendahkan kolesterol, menghindar pembekuan darah dalam badan, membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolesterol LDL, mengawal masalah obesiti, mencegah arteriosclerosis, myocardial infarction, membantu mengurangkan risiko penyakit jantung.
√ DHA juga adalah nutrien utama yang diperlukan untuk tumbesaran & perkembangan otak janin serta perkembangan memori. 

√ Meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru2.

√ Menentang kanser - kajian menunjukkan bahawa Omega 3 boleh mencegah kanser paru2, payudara, prostat & kolon. Ia juga mampu meningkatkan enterogastritis, merangsang kesihatan hati selepas pembedahan, membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih efektif. 

√ Paras Omega 3 yang larut dalam rawan  membantu mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Seterusnya mencegah arthritis dan memelihara fungsi2 sendi gout dengan efektif. 

√ Mencegah insomnia serta mengurangkan tekanan kerana DHA & EPA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi & membantu dalam perkembangan mental, termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan, neurasthenia, insomnia, autism, kanak2 hiperaktif dan penyakit schizophrenia. Ini telah terbukti melalui kajian demi kajian.
Rupanya Omega 3 sangat penting untuk tubuh badan kita. Sebelum ni memang kurang ambil peduli pun kan..
Jadi, tunggu apa lagi? Rugi kalau x grab sebotol dua untuk diri & orang tersayang. 

Salam ketemu lagi ya.
Entri lepas ni nak tulis tentang :
-Pengalaman berpantang dengan produk shaklee
- Bagaimana untuk beri anak makan omega guard?
 

UMMI SIHAT CERIA Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez