Wednesday, December 10, 2014

6 Perkara Wajib Tahu Tentang ESP


Salam sejahtera..

Salam ceria kawan2 pena ku...
Hari ni nak kongsi cerita tentang ESP. One of Shaklee's top selling product.

Esp adalah singkatan kepada Energizing Soy Protein. Ia adalah protein dari sumber soya non gmo( non-Genetically Modified Organism).
Ramai tertanya-tanya apa itu non gmo? Secara ringkasnya, ia adalah soya yang tidak diubah genetiknya. Daripada proses menanam hingga diproses semua dijaga & dikawal rapi supaya protein yang dihasilkan berkualiti tinggi. Ia diproses pada kadar suhu rendah(suhu yang tinggi menyebabkan protein rosak).

Memandangkan terdapat lambakan produk berasaskan soya, nak tahu juga kan apa perbezaan ESP berbanding jenama lain?

1. Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protein berasaskan kacang soya iaitu awal tahun 70-an.

2. ESP telah diiktiraf di seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif serta komprehensif dan memiliki kualiti protein yang tinggi yang pernah dihasilkan.

3. 1 canister ESP (850g) dihasilkan daripada 30kg kacang soya & memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.

4. Satu2 nya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia. Ia turut diperkaya dengan 5sumber vit dan 4 sumber mineral
.
5. Sesuai untuk semua golongan usia kecuali bayi bawah 2tahun.

6. Kandungan Index Glisemik rendah (GI) iaitu 39sahaja, menjadikan ia sangat sesuai kepada penghidap kencing manis.

Nak tahu tak?
 Satu hidangan ESP bersamaan 2kali ganda daging, 4kali ganda telur, 12kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolesterol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.

Saya mula consume Esp masa menyusu numa bushra, anak pertama saya. Masa tu beli untuk milkbooster.
Kesan paling saya dapat rasai adalah memang memberi tenaga tambahan, badan rasa selesa sangat, kulit semakin soft dan tona kulit lebih sekata. Sampai sekarang dah masuk 2tahun jugak la saya amalkan on off. Bila-bila rasa macam lapar, especially tengah malam saya just shake dengan air susu or kadang plain water sahaja. Cukup mengenyangkan dan paling best, biasanya 30min-1jam lepas minum esp breast terus rasa penuh je (saya masih menyusu baby kedua usia 10bulan).
Setakat itu sahaja entry kali ni. Lepas ni nak cerita details tentang apa ESP boleh beri untuk tubuh badan?. sihat ke cantik ke bertenaga ke... hehehe
Salam ketemu lagi ya


Nak order atau buat sebarang pertanyaan tentang produk shaklee?

Choose Healthy...Choose Shaklee.
==================================
✉ Email : zuramie85@yahoo.com
☎ SMS/WhatsApp dan hantar ke: 016-6955345 (baizura)
➲ COD Area: Sabak Bernam/ Sg Besar
 Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat & mengubat sebarang penyakit.

0 comments on "6 Perkara Wajib Tahu Tentang ESP"

Post a Comment

 

UMMI SIHAT CERIA Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez