Saturday, January 10, 2015

3C dalam bisnes Shaklee (CASH BONUS) I Syoknya.......


Salam Sejahtera

Zaman sekarang ni ramai yang berazam nak mulakan perniagaan. Samada secara part time atau fulltime. Yelah, kos hidup semakin meningkat tapi gaji takat gitu la jugak ye. Saya nak kongsikan salah satu kelebihan bisnes shaklee iaitu 3C. Apa itu 3C?

3C didalam bisnes shaklee adalah:

3C = CASH,CAR, CONVENTION


Tapi, kali ni nak cerita tentang cash bonus je. Sebab terlalu excited saya nak ceritakan. 

Ok, cash bonus dalam shaklee adalah kelebihan yang syarikat beri kepada pengedar-pengedarnya yang berdaftar. Cash bonus akan diberi jika uv setiap bulan mencapai had minima. Secara ringkasnya, setiap bulan para pengedar wajib kumpul minima 150uv bagi melayakkan mereka untuk mendapat cash bonus bagi bulan itu. Uv yang dikumpul dikira dari 1hb-31hb setiap bulan. Ia tidak dikumulatifkan. 


150UV................5%
300UV................8%
600UV...............11%
1200UV...............14%
2000UV.................17%
EFFECTIVE SALES LEADER...............21%

Untuk lebih memahami cara pengiraan bonus ni mari kita buat kira-kira sikit hehe..

Contoh bulan ni saya berjaya kumpul 158uv..Setiap uv bernilai RM3.10 (lebih kurang). Jadi, bonus tunai yang akan saya perolehi adalah:

158UV x RM3.10 x 5% = RM 24.49

Jadi, 15hb bulan berikutnya syarikat akan memasukkan ke akaun saya RM24.49 sebagai bonus tunai hasil jualan saya bulan sebelum tu. 

Senang je kan? Sebenarnya 158uv tu mudah sangat nak dapat. Uv setiap barang adalah berbeza, Sebagai contoh ESP (hotselling produk) adalah 39uv. Jika saya berjaya menjual 10 tin esp maka uv yang saya berjaya kumpul adalah 390uv.. cash bonus yang akan saya dapat adalah RM96.72. 

Cuba bayangkan kalau setiap bulan saya berjaya menjual minimum 10tin ESP?? 
2bulan dah RM190++... wah..agak banyak jugak as side income kan? Boleh la isi tabung anak-anak atau simpan dalam tabung holiday. Hujung tahun dah beratus2..
Saya bisnes produk shaklee ni sambilan je. Sambil2 share apa yang saya rasa lepas amalkan produk shaklee, ada kawan-kawan fb yang teruja lalu order dengan saya. So memang senang sangat. Malas-malas pun boleh dapat 3-4ratus.Kalau buat secara serius memang masyuuukk..
 
So, tak hairan la sudah lebih 50orang jutawan shaklee dilahirkan. Ada yang asalnya engineer, berhenti kerja bila bonus shaklee melebihi gaji mereka. Boleh bayangkan tak?

Jadi, saya memang yakin tak rugi buat bisnes shaklee ni. 

Teruja tak? Ni baru cash bonus. Belum car & convention bonus. 

Lain kali saya cerita lagi ye...


Ingin jadi pengedar sah shaklee? 
Hubungi 016 695 5345
Email zuramie85@yahoo.com

0 comments on "3C dalam bisnes Shaklee (CASH BONUS) I Syoknya......."

Post a Comment

 

UMMI SIHAT CERIA Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez