Sunday, January 11, 2015

Kenapa saya jatuh cinta dengan Zinc Complex?


Assalamualaikum

Hai semua.. 
Sebelum jadi seller produk kesihatan saya tak pernah ambil tahu langsung tentang zinc ni. Bagi saya vitamin ni tak penting sangat pun pada tubuh. Tak penting pun untuk pertumbuhan rambut yang cantik, tak penting pun untuk kuku yang sihat. Dan paling penting tak penting pun untuk penyembuhan luka yang sangat sangat sangat cepat! Ye ke?


Ok, mula-mula sekali nak cerita pengalaman saya sendiri mengamalkan zinc complex shaklee ni sepanjang berpantang anak kedua. Ya Allah memang best sangat-sangat.

Sebab?

Sebab luka jahitan tak sakit langsung! dan bila saya tekan-tekan rasa ok je. x de sakit pun. Ok, untuk pengetahuan semua saya bersalin secara normal. Tapi kene gunting dan jahitan agak banyak (nurse yang kata ). 

Saya ni pulak memang fobia & seriau & menyampah bila kene jahit tu. Dua kali bersalin & dua kali jugak la kene gunting & jahit adoiiii..

Masa anak pertama tak kenal shaklee lagi. Nak tau x? Lepas bersalin 2bulan luka jahit tu still sakit2 lagi. Derita wei...Masa dalam pantang tu makan produk gamat. Tapi mungkin tak serasi dengan saya kot. 

Ok berbalik pada ke'best'an zinc tadi, saya start makan masa dalam wad lepas kuar dari labor room. terus telan 2biji pagi 2biji maalam. Seminggu ambik dos banyak tu. Tapi mula perasan hari ke3 dah tak rasa sakit langsung. Rasa macam nak melompat je haha..

Selain luka yang cepat sembuh tu, rambut pun tak banyak yang gugur! Biasanya ibu-ibu lepas bersalin selalu mengeluh rambut banyak gugur. Ada jugak yang kata bila baby dah pandai main air liur atau hisap jari, rambut ibu akan mula gugur. Sejauh mana kebenarannya saya pun tak pasti. Tapi masa anak sulong memang disaster sangat rambut yang gugur tu...Stress mak..

Udah dulu la entry kali ni. nak mandikan Numa Bushra dulu. malam ni saya sambung APA KANDUNGAN ZINC COMPLEX & BAGAIMANA IA MEMBANTU PENYEMBUHAN LUKA DENGAN SUPER PANTAS..




0 comments on "Kenapa saya jatuh cinta dengan Zinc Complex?"

Post a Comment

 

UMMI SIHAT CERIA Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez