Wednesday, February 11, 2015

Banyaknya Kelebihan Gla Complex Shaklee!!! Saya WAJIB cuba!!


Salam sejahtera semua pembaca blog saya...

Seperti yang dijanjikan pada entri sebelum ni, saya nak kongsikan beberapa manfaat GLA Complex Shaklee. Memandangkan ada beberapa orang customer saya yang sering bertanya:

'kak, saya nak diet ni..  GLA complex boleh atasi masalah saya ke?'

'sis, mak saya ada darah tinggi la. Dia sedang dalam proses menopous jugak.. Boleh ke makan GLA complex ni?'

'kak, leh terang kan tak apa lagi kelebihan GLA Complex shaklee ni? kalau saya kongsi makan dengan suami boleh ke?'

Ha..memang ramai yang suka tanya macam-macam. Dah macam kaunter pertanyaan saya ni kihkih. Tapi, tak pe...saya memang suka orang tanya saya. Sebab saya minat nak kongsi ilmu apa yang saya tahu.
Ok, seperti yang diterangkan oleh Pakar Nutrisi Shaklee... ini adalah beberapa kelebihan GLA Complex shaklee :

# Herba Tradisi yang Dipercayai
Borage adalah herba kegemaran orang barat. Ianya merawat ulser , mengeluarkan virus, melegakan kelesuan , membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf & meningkatkan stamina. 

# Mengawal selia testosteron dan estrogen
Gla membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki & wanita , memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air & sakit payudara.

# Melambatkan menopous
Memperbaiki keadaan menopus seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus , memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda

# Memperbaiki prostatomegaly
GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing. 

# Menentang kanser
Gla adalah antioksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor & kanser. 

# Memperbaiki imflamasi kulit
Ianya mengurangkan inflamasi kulit , ekzema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea, kurap. Ianya juga meringankan sakit & bengkak yang terjadi dari rheumatisma , arthritis. 

# Menghalang komplikasi diabetis
Merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetis semasa hamil & usia tua. Meringankan kebas dan  kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi

# Pelangsingan dan tambah berat badan
Merendahkan kolesterol LDL , menghalang penambahan berat badan dengan berkesan, memberi tone pada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan cantik, menghalang penambahan berat badan. Ambil semasa perut kosong untuk mengelak keasidan hiper. 

# Menghalang tekanan darah tinggi
Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti arteriosklerosis dan myocardial infarction. 

# Memperbaiki tekstur rambut
Memperbaiki rambut kering dan keadaan rambut gugur. 

# Hiperaktif dan Autisme (ADD/ ADHD)
Dibuktikan secara klinikal bahawa GLA  memperbaiki keadaan kanak-kanak autisma , sukar memberi tumpuan untuk belajar & hiperaktif. 

Pada entri lepas ada saya kongsikan tentang kaum lelaki yang boleh amalkan GLA Complex Shaklee kan? Ada yang bertanya pada saya, kenapa ?

Sebenarnya, memang masih ramai yang beranggapan bahawa GLA hanyalah untuk wanita. Sebenarnya, supplemen GLA asid linolenik yang sama penting seperti asid amino tidak boleh dihasilkan oleh tubuh manusia, ianya hanya boleh diperolehi dari makanan. Sangat penting untuk kanak-kanak ,remaja,dewasa dan juga selepas menopous dan andropous (menopous lelaki). 

Wah...banyak kan kelebihan GLA Complex ni. Memang lepas tahu rasa WAJIB cuba ni. Ha cuba jangan tak cuba.. Confirm tak nyesal hehe..
Next Entry.... saya nak share sesuatu yang menarik tertarik..:

Pengalaman sendiri lepas amalkan GLA Complex Shaklee sejak dalam pantang

0 comments on "Banyaknya Kelebihan Gla Complex Shaklee!!! Saya WAJIB cuba!! "

Post a Comment

 

UMMI SIHAT CERIA Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez