Monday, March 2, 2015

Healing Crisis selepas mengamalkan produk Shaklee..Tanda tubuh penuh toksik????


Salam sejahtera semua pembaca yang saya hormati..


Kali ni saya nak berkongsi tentang apa yang dinamakan Healing Crisis. Dalam bahasa melayunya Krisis Pemulihan.

Dengar istilah pemulihan macam gaya sakit kronik je kan. 

Perlu anda tahu(jika mengamalkan produk shaklee terutama yang kene makan), kesan pemulihan akan dirasai oleh sesetengah pengguna. Ia juga bergantung kepada tahap toksik dalam badan seseorang.

Kenapa ada krisis pemulihan ini?
Sesetengah orang akan melalui suatu jangkamasa penyesuaian apabila mula mengambil supplemen. Keadaan ini disebabkan oleh toksin yang telah tertimbun di dalam tubuh kita untuk jangkamasa yang lama -sisa2 makanan berkimia, lemak & stress tambah dengan diet tidak seimbang, kurang tidur, antibiotik atau pengambilan ubat-ubatan. Supplemen membantu mempertingkatkan sistem imun kita, kebolehan detoksifikasi serta pengawalan organ-organ kita.

Apakah tanda2 tubuh sedang mengalami krisis pemulihan?
Diantara tanda-tanda yang biasanya berlaku kepada seseorang yang sedang mengalami krisis pemulihan adalah pening-pening, kelesuan, sakit kepala, ketidakhadaman(perut kembung, lapar), cirit birit, kahak berlebihan, kencing yang keruh, berasa hangat, berpeluh dll. Simptom2 ini berbeza antara individu dan akan berlalu 1 hingga 2minggu. 

Apa yang perlu saya buat jika mengalami krisis pemulihan ini?
Bertenang... apa yang perlu anda lakukan adalah  lebihkan pengambilan air kosong yang bersih, rehat secukupnya dan jangan lupa makan buahan & sayuran yang bersih dan teruskan pengambilan supplemen tersebut.Sebenarnya, selagi mana kita memahami ini adalah simptom pemulihan, kita akan lebih mudah melalui fasa ini kerana ia hanya bersifat sementara.


Macam saya sendiri, saya akan berasa ngantuk, lesu & jerawat pasir tumbuh subur di dahi lepas amalkan Alfalfa & Gla.Tapi tu hanya bersifat sementara. Biasanya dalam 5-6hari semua tu dah hilang dan paling best bila badan rasa lebih segar & rasa ringan je...


Secara khususnya, krisis pemulihan boleh menunjukkan secara tepat dimana punca sebenar masalah di dalam tubuh kita.

Macam apa yang saya lalui menunjukkan sebenarnya saya mengalami masalah pencernaan & pening2 tu menandakan tekanan darah yang rendah. Memang betul pun...

Ada banyak lagi senarai punca kepada masalah yang dapat dikesan melalui krisis pemulihan yang kita rasai. Sila baca pada entry selepas ini untuk ketahui dengan lebih lanjut..


Thanks for reading...

Feel free to Share :)

Your Trusted Shaklee Independant Distributor,
zura 016 695 5345

0 comments on "Healing Crisis selepas mengamalkan produk Shaklee..Tanda tubuh penuh toksik????"

Post a Comment

 

UMMI SIHAT CERIA Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez