Friday, August 14, 2015

Setahun sudah berlalu....


Setiap hari sabtu mula la feeling macam rest day..fefeeling macam nak lepak seharian.. 

 Duh! tapi tersedar dari lamunan bila anak-anak buat cerekarama .yang Numa Bushra jerit ''umiiiiii... nak air milo!!" . yang Qays Bushran "emmmmak!"

Ha kau! rupenya mak is ada anak dua.kahkahkah

Sedar tak sedar kan..dah setahun lebih sejak saya berpindah duduk dengan mil(mother in law). Apa yang saya suka suasana & udara segar setiap pagi kat beranda.

Hmmm...(x reti nak taip bunyik sedut udara )..

Memang nyaman..sejuk...tenang..hening...segar.melihat kehijauan alam sekeliling..kicauan burung... kokokan ayam..ishh tak tau la nak gambarkan. Tapi memang tenang sangat. Semua ni mengingatkan pada zaman kecil saya!Tanpa sedar kan..memang ini la yang saya cari selama ni.

BANGUN PAGI & MERASA TENANG

Kalau nak dibandingkan dengan kehidupan saya di Rawang dulu..huih memang jauh berbeza. Tak yah cerita banyak...saya rasa ramai yang berhadapan perkara yang sama. Bangun pagi kalut nak buat sarapan,siapkan anak2 nak g taska/pengasuh, tinggal umah yang besepah, g keje, balik keje tejelepuk penat,masak2,layan anak , bum tido! esok ulang perkara yang sama. sabtu ahad bejalan..tak pun balik kampung..itu je lah.

Tapi apa pun, satu nikmat terbesar dalam hidup saya bila bangun pagi setiap hari saya dapat lihat anak2 & suami lena dan berada dalam keadaan sihat. 

Ini maksudnya, saya diberi peluang untuk jadi PENGURUS RUMAHTANGGA yang tak ramai diberi peluang ni lagi2 zaman era kemodenan yang memaksa suami isteri sama2 bekerja. 

Alhamdulillah...semua ni rezeki dariNya. 

Me~Myself~I 
Zura Mien  
 

0 comments on "Setahun sudah berlalu...."

Post a Comment

 

UMMI SIHAT CERIA Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez