Wednesday, August 19, 2015

TESTIMONI ~ ESP untuk gastrik


Sebelum kita mencari penawar untuk gastrik, perlu la tau dulu apa PUNCA penyakit gastrik ini terjadi?




Penyakit Gastrik atau Gastritis merujuk kepada keradangan pada lapisan dinding perut. Di dalam perut, terdapat satu lapisan mukus semulajadi yang melindungi dinding perut daripada bahan kimia berasid semulajadi yang sangat diperlukan untuk proses penghadaman makanan di dalam perut. Keradangan dinding perut berlaku apabila terdapat bahan asing yang menghakis lapisan mukus pelindung di permukaan perut.


Apa pula simptom yang dialami pesakit gastrik?


Selalunya, pesakit gastrik akan mengalami simptom seperti sakit perut, hilang selera makan, rasa loya dan muntah-muntah.


Jika penyakit gastrik bertambah sehingga berlakunya ulser perut dan pendarahan di dinding perut, pesakit boleh mengalami masalah najis berdarah yang berwarna hitam atau muntah darah.


Sumber: Utusan Malaysia


Bagaimana Esp membantu pesakit gastrik pulih?
Secara asasnya , 1 canister ESP dibuat daripada 30kg kacang soya NON GMO. NON GMO bermaksud ia tidak diubah secara genetiknya. Dari proses tanaman hingga menuai hingga terhasil serbuk2 ESP, ia dikawal ketat supaya tiada unsur2 pengubahsuaian genetik dilakukan. Satu hidangan ESP membekalkan 14g protein. Meskipun keperluan protein harian setiap orang tidak sama, namun protein yang dihasilkan ESP adalah lebih baik & berkualiti daripada kebanyakan produk protein soya dipasaran. Ini kerana:
  
  • ESP rendah Glisemix Index(GI). semakin rendah GI semakin banyak tenaga dihasilkan daripada makanan. Sebab tu tak rasa pedih perut kalau lambat makan. 
  • ESP tinggi protein. Protein yang dihasilkan daripada ESP bersamaan 2x ganda daging, 4x ganda telur, 12x ganda susu. Sebab tu kita akan rasa kenyang lebih lama &  kekal bertenaga.
JOM TENGOK TESTIMONI PENGHIDAP GASTRIK YANG BERJAYA PULIH DENGAN ESP SHAKLEE 


















 

0 comments on "TESTIMONI ~ ESP untuk gastrik"

Post a Comment

 

UMMI SIHAT CERIA Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez