Thursday, December 4, 2014

Nak kulit cantik? Pilih la Vit C!


Salam sejahtera semua pembaca..

Wah... teruja baca tajuk kan!

Tanpa membuang masa, marilah berkenalan serba sedikit dengan Vit C ye. 

Tapi sebelum tu nak beritahu gambar yang dilampirkan adalah testimoni diri sendiri lepas amalkan Esp & Vitamin C shaklee. Ni pun saya ambil secara on off sebab masalah kulit saya tak berapa serius, tapi kesannya nampak kan? Kalau anda ambil secara konsisten mesti kulit lebih flawless dan berseri. 

************************************************
APA KEPENTINGAN VIT C UNTUK TUBUH?
@ Membentuk kolagen@
Ia merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertimbangkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.

@Memperbaiki simptom pendarahan@
Kekurangan vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar. 

@Peningkatan sistem imun@
Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, asma. Ia juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selsema. 

@Memerangi kanser@
Ia adalah satu-satunya anti oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita. 

@Mencantikkan kulit@
Ambil vitamin c setiap hari untuk kulit lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat. 

@Memperbaiki Insomnia@
Ia memperbaiki insomnia, stress masalah berkaitan mental seperti keresahan.

@Mengekalkan kolesterol sihat@
Ianya mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombosis, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi. 

PERBEZAAN VIT C SHAKLEE BERBANDING JENAMA LAIN?
Vit C shaklee sangat berbeza kerana ia menggunakan "sains pembebasan berterusan secara semulajadi" (Sustained release vita C).
Setiap tablet mengandungi 7.5hidangan biji buah termasuk kulitnya dan pembebasan 1.5 vitamin C buah tersebut kedalam tubuh kita setiap jam. 

Ujian klinikal telah membuktikan vitamin c didalam 2tablet vitamin shaklee (didalam jurang masa 5jam) mampu kekal didalam plasma darah kita selama 24jam. 

Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex . Ianya mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin c didalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.
Yang bestnya   sebotol ada 180biji tau. tahan 2-3bulan..jimat-jimat!

 KENAPA KITA PERLUKAN VIT C?
1. Haiwan menghasilkan Vit C sendiri seperti arnab mampu menghasilkan 18,000mg(18g) vit c sedangkan manusia TIDAK DAPAT menghasilkan Vit C.

2. Vit C larut air dan akan hilang berterusan dari tubuh kita. Oleh sebab itu, pengambilan vit c setiap hari adalah sangat perlu.

3. Buh-buahan akan menghasilkan 45-60mg vitamin C yang lengkap dalam masa 10hari selepas buah itu ranum. Oleh itu, buah yang tidak ranum mengandungi kandungan vit c yang sedikit. Kandungannya akan berkurang separuh apabila dipetik dan akan musnah apabila terdedah kepada panas.



Cadangan pengambilan:
1. Untuk pemeliharaan kesihatan
     2kali setiap hari, 2 tablet setiap kali(selepas makan).
2. Untuk melawan kanser, influenza & penyembuhan penyakit 3x sehari,2tablet setiap kali.
Nak order atau buat sebarang pertanyaan tentang produk shaklee?


Health is Wealth
==================================
✉ Email : zuramie85@yahoo.com
☎ SMS/WhatsApp dan hantar ke: 016-6955345 (baizura)
➲ COD Area: Sabak Bernam/ Sg Besar
 Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat & mengubat sebarang penyakit
Sumber: Buku Nutrisi

0 comments on "Nak kulit cantik? Pilih la Vit C!"

Post a Comment

 

UMMI SIHAT CERIA Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez